
Programul Rabla Moto 2025
La Kymco vei găsi o varietate de modele de scutere eligibile prin Programul Rabla Moto 2025. Vino în showroom și alege-ți modelul care ți se potrivește!
Programul Rabla 2025 se apropie rapid de start!
Se realizează prin Programul privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, prin promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante şi eficiente din punct de vedere energetic 2025-2030, derulat de AFM şi finanţat din Fondul pentru mediu.
Cea mai importanta modificare a Programului Rabla din sesiune 2025-2030 este aceea ca inscrierea beneficiarilor, persoane fizice, se va face direct in aplicatia AFM si nu la dealer, asa cum s-a facut in anii precedenti;
Dupa finalizarea procesului de inscriere a solicitantului, persoana fizica, in Program si obtinerea numarului de inregistrare, acesta introduce in aplicatia AFM datele masinii ce urmeaza a fi casata si alege producatorul validat de la care doreste achizitia motocicletei.
Mai jos gasiti cateva spicuiri din Ghidul de finantare a Programului:
• motocicletă – autovehiculul din categoria L3e sau L4e cu două sau trei roţi, echipat cu un motor care are o capacitate cilindrică mai mare de 50 cmc şi a cărui viteză maximă, prin construcţie, depăşeşte 45 km/h;
• Sunt eligibile motocicletele care genereaza maximum 120g CO_2/km in sistem WMTC;
• Persoana fizică poate solicita cel mult 2 ecotichete în cadrul unei sesiuni de înscriere, câte unul pentru fiecare autovehicul nou care urmează a fi achiziționat;
• Cuantumul ecotichetului este de 10.000 lei pentru achiziţionarea unui autovehicul nou cu sistem de propulsie termică (cu ardere internă, inclusiv motorizare GPL/GNC) sau a unei motociclete;
• Valoarea finanţării nu poate depăşi 50% din preţul de comercializare al autovehiculului nou-achiziţionat prin program
• Etapele principale ale programului sunt următoarele:
1. derularea procesului de validare a producătorilor;
2. înscrierea solicitanților, persoane fizice, în program;
3. înscrierea solicitanților, persoane juridice, în program;
4. implementarea, etapă compusă din următoarele activități:
(i) încărcarea în aplicație a certificatelor de distrugere și de radiere, de către solicitanții cărora li s-a aprobat finanțarea din Fondul pentrui mediu;
(ii) analiza documentelor prevăzute la pct. (i) și aprobarea finală, de către producătorii validați selectați;
5. introducerea facturilor în aplicaţie și decontarea acestora;
6. monitorizarea finanțării;
• Documente necesare inscrierii, persoane fizice, in aplicatia AFM :
1. cererea de finanţare, descărcată din aplicație, completată prin tehnoredactare și, ulterior, încărcată fără a fi semnată;
2. actul de identitate care atestă identitatea şi domiciliul/reşedinţa în România, eliberat de către autorităţile române, în termen de valabilitate la momentul înscrierii;
3. certificatul de atestare fiscală privind obligaţiile de plată către bugetul de stat, emis pe numele solicitantului de către organul teritorial de specialitate al Ministerului Finanţelor, nu mai vechi de 90 de zile la momentul înscrierii în program;
4. certificatul de atestare fiscală privind impozitele şi taxele locale şi alte venituri ale bugetului local, emis pe numele solicitantului de către autoritatea publică locală în a cărei rază teritorială îşi are domiciliul/reședința, nu mai vechi de 30 de zile la momentul înscrierii în program.
Atentie! : Cele doua certificate fiscale (pct. 3 si 4) trebuie scoase de la autoritatile statului in prealabil pentru a le avea disponibile la startul inscrierii in Programul Rabla.
Informatiile complete despre Programul Rabla 2025 le veti gasi pe site-ul AFM
Descarca ghidul complet de finantare aici: https://www.afm.ro/main/programe/psipan/2025/ordin_1231-23_04_2025-ghid_finantare.pdf
Ai nevoie de mai multe informații despre Programul Rabla Moto 2025?
Contactează-ne telefonic, prin email sau prin intermediul formularului de contact de mai jos dacă ai nevoie de mai multe informații despre Programul Rabla Moto 2025.
Formular contact Programul Rabla Moto